Okres studniówkowy już minął, a w duszy przyszłych maturzystów coraz częściej powstaje myśl „jak wykreować swoją przyszłość”. Najczęstszą odpowiedzią słyszaną z ust mądrzejszych od siebie są STUDIA. W porządku, tylko jak wybrać kierunek odpowiedni, który będzie pasją i przyszłym, dobrym źródłem dochodu? Jak podjąć tak trudną decyzję, która zaważy na naszej przyszłości? Przede wszystkim należy zorientować się, jakimi cechami charakteryzujemy się. Jakie kierunku studiów na pierwszy rzut oka wydają nam się ciekawe. To pierwszy krok do sukcesu. Czy zarządzanie i marketing to dobre studia?
Zarządzanie i marketing dostępne na wielu uczelniach
Obecnie, uczelnie wyższe prześcigają się w tworzeniu coraz to bardziej atrakcyjnych kierunków studiów. Są jednak i takie, które od dawna są atrakcyjne dla przyszłych studentów i cieszą się niezmiennie wysokim zainteresowaniem podczas każdej rekrutacji. Do takich właśnie zaliczają się kierunki związane z zarządzaniem, marketingiem i szeroko pojętą ekonomią. Wiadomo, że to dość przyszłościowe kierunki, ponieważ ludzie zawsze będą pracować. Sprzedaż czy operowanie pieniądzem zawsze będą najważniejszą czynnością, która uzależnia nasze całe życie. Bez pieniędzy życie byłoby o wiele trudniejsze, acz nie niemożliwe. O tych kierunkach mówi się, że większość abiturientów wybiera je z racji, że mają więcej czasu na zastanowienie się co robić dalej. Czasem też to, że nie dostali się na swoje upragnione kierunki, a coś studiować trzeba. Bez względu na to, z jakiego powodu wybiera się ten kierunek warto by dowiedzieć się czegoś więcej o tych studiach. Zatem zapraszam do lektury.
Czym właściwie jest to zarządzanie i ten marketing
Już sama nazwa zarządzanie mówi nam o tym, że ktoś ma nad kimś/czymś władzę i podejmuje jakieś decyzje w podążaniu określoną drogą… Bardziej profesjonalna definicja mówi, że jest to podejmowanie decyzji, wykonywanie pewnych działań i koordynowanie procesów. W odniesieniu do posiadanych zasobów kapitałowych oraz osobowych są w stanie spowodować osiągnięcie postawionych celów. Sekwencja postępowania w zarządzaniu to: zaplanowanie efektów, organizowanie środków potrzebnych do jego realizacji, decydowanie o postępie poszczególnych etapów, motywowanie osób odpowiedzialnych za realizację oraz kontrolowanie efektów i ewentualna zmiana kierunku działania.
Marketing jest to proces społeczny, który opiera się na zaspokajaniu potrzeb ludzi oraz jednoczesnym osiąganiu zysku. Opiera się na przemyślanej strategii, taktyce i doborze działań, które prowadzą do skutecznej komunikacji z rynkiem, który zajmuje się dystrybucją i obrotem. Dodatkowo, najważniejszą cechą marketingu jest to, aby dobrze sprzedać dany produkt, bądź usługę.
Czy warto studiować te kierunki?
Zarządzanie i marketing to studia, które mają znaczącą wartość. Rynek potrzebuje osób kreatywnych, aby sektor towarów i usług mógł wciąż rozkwitać. W ciągu wszystkich lat studiów student może przyswoić dużo wiedzy z zakresu zawodu. Również z nauk pokrewnych – public relations, e-marketing (bardzo popularny w dobie Internetu), negocjacje czy analiza rynku.
Aby móc rekrutować na powyższe kierunki na maturze należy postawić na stricte humanistyczne przedmioty, takie jak: język polski, historia, wiedza o społeczeństwie, język obcy. Przedmioty ścisłe jak matematyka, czy geografia też są mile widziane.