Buy Now, Pay Later (kup teraz, zapłać później) czyli odroczona płatność to rozwiązanie, które można zaproponować nie tylko klientom indywidualnym, ale również biznesowym. Na czym dokładnie polega? Jakie korzyści można osiągnąć dzięki wdrożeniu odroczonej płatności w sprzedaży B2B? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.
Odroczona płatność dla klientów biznesowych – na czym to polega?
Jak wspomniano we wstępie BNPL, czyli odroczona płatność to rozwiązanie, które można zaproponować nie tylko klientom indywidualnym, ale również firmom. Na czym polega? Otóż, jest to usługa umożliwiająca składanie zamówień bez konieczności dokonywania natychmiastowej płatności, ponieważ może ona zostać odroczona nawet do 60 dni. Z punktu widzenia sprzedającego w modelu B2B istotne jest natomiast to, że uzyskuje on płatność natychmiast, dzięki czemu bez żadnej zwłoki może przejść do realizacji otrzymanego zamówienia. W efekcie model odroczonej płatności jest korzystny dla obu stron transakcji, za obsługę której odpowiada podmiot oferujący finansowanie.
Dlaczego warto wdrożyć odroczoną płatność w sprzedaży B2B?
Odroczona płatność dla firm to usługa, która staje się coraz popularniejsza. Jest to efektem jej licznych zalet, wśród których należy wymienić między innymi:
-
wzrost sprzedaży, co jest efektem tego, że firmy, które nie muszą od razu płacić za zamawiany towar kupują nie tylko chętniej, ale również więcej;
-
możliwość wyboru okresu odroczenia płatności, ponieważ w praktyce może on wynieść 14, 21,30, 45 lub nawet 60 dni;
-
szybką decyzję o przyznaniu finansowania, ponieważ jest ona wydawana zazwyczaj w ciągu kilku minut, a cały proces przebiega online;
-
wysoki limit finansowania, ponieważ jest on odnawialny i może wynieść nawet do 100 tys. złotych;
-
wzrost liczby powracających klientów, ponieważ chętniej korzystają oni z oferty, która umożliwia dokonanie odroczonej zapłaty za zakupy;
-
brak ryzyka, ponieważ przejmuje je dostawca finansowania;
-
różne możliwości integracji technicznej ze stroną sprzedawcy.
Odroczona płatność dla firm – rozwiązanie na miarę przyszłości
Co jest najważniejsze w sprzedaży B2B? Otóż, poza atrakcyjną ofertą liczy się w tym przypadku przede wszystkim elastyczność, ponieważ klienci biznesowi biorą pod uwagę nie tylko ceny, ale również warunki transakcji. Wdrażając do swojej oferty odroczoną płatność można zatem umożliwić im dokonywanie zakupów w wygodny i dostępny sposób. Istotne jest także to, że jest to usługa, która ułatwia zarządzanie płynnością finansową nie tylko sprzedającemu, ale również kupującemu. Ten drugi może bowiem zapłacić za towar później, a sprzedający nie musi czekać na otrzymanie zapłaty, dzięki czemu jest w stanie regulować własne zobowiązania.
Podsumowując należy stwierdzić, że możliwość zaproponowania klientom biznesowym odroczonej płatności za zakupy pozwala jeszcze bardziej uatrakcyjnić swoją ofertę. W związku z tym już teraz warto zdecydować się na ten krok, ponieważ pozwala on osiągnąć wiele różnych korzyści.
Materiał zewnętrzny